Crypto sluipt de kassa binnen

Betalingsbedrijven gokken op de groei van crypto als activaklasse om crypto-acceptatie bij het afrekenen te stimuleren. Nu grote banken en kaartbedrijven een scala aan cryptocurrency-producten en -diensten beginnen aan te bieden, blijft het een open vraag of consumenten crypto als betaalmiddel zullen gebruiken.

Bedrijven maken het voor consumenten gemakkelijker dan ooit om met crypto te betalen op het verkooppunt. Tot voor kort was betalen met crypto een gecompliceerde onderneming die langdurige vertragingen met zich meebracht bij het wachten op transacties op een blockchain, als retailers het zelfs maar wilden accepteren. En de volatiliteit van digitale activa was moeilijk te beheren voor zowel retailers als consumenten.

De groei

Maar het afgelopen jaar hebben een groeiend aantal reguliere betalingsproviders en kaartnetwerken het voor retailers gemakkelijker gemaakt om crypto te accepteren. Als gevolg hiervan voegen bedrijven in toenemende mate cryptocurrencies toe als betalingsopties en wedden ze dat de acceptatie door de consument zal toenemen. crypto kaart is betrouwbaar. De aanhoudende stijging van de crypto-waarde – meer dan $ 2 biljoen wereldwijd, of ongeveer gelijk aan de waarde van de in omloop zijnde dollars – maakt het de moeite waard om consumenten aan te moedigen om te besteden vanuit hun steeds groter wordende digitale portemonnee.

Twee belangrijke factoren liggen ten grondslag aan de weddenschappen van bedrijven op cryptobetalingen: een groeiend aantal consumenten dat crypto bezit – in tegenstelling tot vijf jaar geleden – en technologie die het gemakkelijker dan ooit heeft gemaakt om transacties met crypto uit te voeren. Met een toenemend aantal klanten met crypto-activa, zijn eenvoudige crypto-betalingen een natuurlijke volgende stap, aldus bedrijven.

“Er was een soort mismatch tussen de cryptowereld, die een realtime wereld is, en de traditionele wereld van bankoverschrijvingen”, zegt Randy Kern, chief technology officer bij kaartuitgifte- en verwerkingsbedrijf Marqeta. “[Nu] kunnen we een ervaring bieden die veel naadlozer is.”

 

Toenemende acceptatie

In de afgelopen maanden hebben grote betalingsbedrijven de mogelijkheid voor handelaren uitgebreid om cryptocurrencies te accepteren.

Aankoop, het in New York gevestigde Mastercard is een samenwerking aangegaan met de digitale activabeurs Bakkt om partnerhandelaren, banken en fintech-bedrijven in staat te stellen betalingen in crypto te accepteren. De koppeling maakt het ook mogelijk om crypto-beloningen aan consumenten te leveren. Dankzij het partnerschap van Mastercard met Bakkt kunnen verkopers en andere partners crypto accepteren terwijl Bakkt bewaardiensten uitvoert. Daarnaast heeft Mastercard deze maand andere partners aangeboord om crypto-gekoppelde creditcards, betaalpassen en prepaidkaarten te maken in de regio Azië-Pacific die kunnen worden gebruikt voor het omzetten van crypto naar fiat-valuta voor uitgaven.

Eveneens in oktober kondigde het betalingssoftwarebedrijf ACI Worldwide een samenwerking aan met RocketFuel Blockchain, waardoor meer dan 50 cryptocurrencies met één klik kunnen worden geaccepteerd bij e-commerce-kassa’s van klanten, zonder kosten.

Marqeta begon vorige maand met het aandrijven van Visa crypto-betaalpassen van Bakkt, Coinbase en Fold. Dankzij de technologie van Marqeta kunnen cryptotransacties plaatsvinden met snelheden die vergelijkbaar zijn met die voor fiat-transacties.

 

Visa

Visa, dat zei samen te werken met 50 cryptoplatforms voor kaartprogramma’s, kondigde in juli aan dat in de eerste helft van 2021 meer dan $ 1 miljard werd uitgegeven aan crypto-gekoppelde Visa-kaarten.

“Een Visa-referentie – fysiek of virtueel” – wordt het voorkeursmechanisme voor het toenemende aantal consumenten dat crypto heeft wanneer ze daadwerkelijk toegang willen krijgen tot die waarde in de uitgaven, “zei Cuy Sheffield, hoofd crypto bij Visa.

Betalingsbedrijven en handelaren die met Payments Dive spraken, zeiden dat de toevoeging van crypto als betalingsmiddel een antwoord is op de vraag van de consument en een mogelijkheid om de winkelmandjes te vergroten. Crypto-betalingssoftware van externe bedrijven maakt snelle conversie van crypto-betalingen naar fiat-valuta mogelijk, waardoor verkopers betalingen kunnen doen of ontvangen zonder de digitale activa vast te houden.

Merrick Theobald, vice-president marketing bij cryptobetalingsverwerker BitPay, zei dat de beschikbaarheid van cryptotransacties de gemiddelde bestelwaarde verhoogt en handelaren kan helpen nieuwe klantenbestanden aan te boren. BitPay rekent een vast bedrag van 1% van de transacties voor fiat-conversies op de achtergrond en voltooit crypto-betalingstransacties.

“Soms is een probleem met Bitcoin de volatiliteit, maar dat is ook waarom een ​​handelaar zou willen samenwerken met BitPay, omdat we de volatiliteit beheren – ze hebben niets te maken met de volatiliteit – als ze $ 100 in rekening brengen, krijgen ze $ 100 minus onze vergoeding van 1%, “zei hij.

Voor het in Atlanta gevestigde BitPay, dat zei dat het een dozijn cryptocurrencies wereldwijd ondersteunt, is de vergoeding van 1% lager dan die van grote kaartnetwerken, die meer dan 2% per transactie in rekening kunnen brengen. Bovendien zei Theobald dat het toevoegen van cryptobetalingen een manier is waarop verkopers kopers kunnen aantrekken die doorgaans grotere aankopen doen.

 

Gemiddelde bestelwaarde

Volgens een Forrester Research-onderzoek in opdracht van BitPay vorig jaar, hebben crypto-adopteerders een gemiddelde bestelwaarde van $ 450, vergeleken met$ 200 voor niet-crypto-gebruikers. Stakingcrypto.nl is betrouwbaar. Bovendien was 40% van de klanten die via BitPay betaalden nieuwe klanten, wat een grote kans aantoont om het klantenbereik te vergroten, meldde Forrester.

Naast de toenemende acceptatie van crypto-transacties bij het afrekenen, zeggen betalingsbedrijven dat de technologie ervoor zorgt dat de transacties sneller kunnen worden afgehandeld, op een tijdsbestek dat vergelijkbaar is met reguliere kaarttransacties. Vergeleken met de afwikkelingstijden voor cryptobetalingen die zonder tussenpersoon op een blockchain worden verwerkt, verkort het werken via Marqeta de verwerkingstijd van dagen naar minuten.

“In plaats van een meerdaags proces, kun je nu vanuit je portemonnee en de bijbehorende kaart die Marqeta heeft uitgegeven, in realtime dat hele driedaagse proces met meerdere stappen samenvouwen tot iets dat volledig achter de schermen wordt gedaan. En met je kaarten kun je effectief een aankoop doen in de echte wereld die, vanuit het perspectief van de handelaar, lijkt op een traditionele aankoop van fiat-valuta, “zei Kern. Visa, het grootste kaartbedrijf, en nr. 2 Mastercard pitchen cryptobetalingen die niet meer wrijving bieden dan een traditionele kaarttransactie.

“Er zijn maar heel weinig handelaren die Bitcoin rechtstreeks via de Bitcoin-blockchain kunnen accepteren, omdat het voor hen moeilijk is om dit te doen – het vereist een nieuwe infrastructuur en ze moeten hun verkooppuntterminals upgraden,” zei Sheffield. “Het kan 10 minuten duren voordat een transactie is bevestigd, en dan is er nog de volatiliteit die verkopers moeten doorgronden.” Daarentegen staat Visa crypto-acceptatie toe bij 70 miljoen handelaren, waar het saldo van crypto automatisch wordt omgezet in fiat-valuta’s aan de achterkant, zei Sheffield.

 

Zullen consumenten kiezen?

Ondanks een groeiend aantal opties voor consumenten om met crypto te betalen, is het te vroeg om het niveau van crypto-gebruik bij de kassa te beoordelen, hoewel beoefenaars het erover eens zijn dat adoptie op dit moment niet enorm is.

Sheffield erkende dat Visa’s $ 1 miljard aan betalingsvolume van crypto-gekoppelde kaarten een klein percentage vertegenwoordigt van de biljoenen dollars aan betalingsvolume die Visa verwerkt. (Vorig jaar bedroeg het totale betalings- en contante volume van Visa $ 11,3 biljoen.)

Online retailer Overstock maakte een plons in 2014, toen het een van de eerste grote retailers werd die Bitcoin accepteerde voor aankopen. Toch vertelde CEO Jonathan Johnson aan Payments Dive dat de verkoop van Bitcoin minder dan een kwart van 1% van de omzet bedraagt. Analisten zeggen dat het eenvoudigweg inschakelen van cryptobetalingen waarschijnlijk niet grote groepen consumenten zal overtuigen om het als standaardbetaalmethode te gebruiken.

Hoewel crypto-betalingsoplossingen gemakkelijker beschikbaar zijn, is het onduidelijk welk betalingsprobleem ze oplossen, zegt Daniela Hawkins, een betalingsanalist bij onderzoeksbureau Capco. Om de stroom van cryptobetalingen van de consument naar de handelaar te verzekeren, zal de detailhandelaar hen moeten inschakelen via een soort van gevestigde betalingsrail, merkte ze op.

 

Dagelijkse cryptobetalingen

Cryptobetalingen voor dagelijkse aankopen omvatten ook een extra belastingdruk, een factor die sommige consumenten ervan kan weerhouden het te gebruiken. Een aankoop doen met cryptocurrency – hoe klein ook – wordt als een belastbare gebeurtenis beschouwd omdat het een uitwisseling van waarde inhoudt wanneer de koper crypto verkoopt om de betaling te starten. Dus, naast omzetbelasting, leidt de transactie tot andere belastingrapportagevereisten, omdat het kopen van goederen met crypto een verkoop van het onderliggende digitale activum inhoudt.

“De IRS behandelt cryptocurrency als eigendom, dus elke keer dat u cryptocurrency koopt, verkoopt of ruilt, wordt het behandeld als een belastbare gebeurtenis”, zegt Shivani Jain, een gecertificeerde openbare accountant en partner bij accountants-, belasting- en adviesbureau Sax LLP.

Tools om de fiscale implicaties van cryptotransacties te volgen, evolueren. Hoewel technologie dit probleem uiteindelijk kan oplossen, kost het de gemiddelde consument wat beenwerk om aan de vereisten voor belastingrapportage te voldoen, zei ze.

Sommigen beweren dat bedrijven crypto-betaalvoertuigen toevoegen als marketingstrategie, of als een gebaar van ondersteuning voor het crypto-ecosysteem. Maar voor de meeste consumenten zal de acceptatie waarschijnlijk niet groeien zonder een bijkomend voordeel van betalen met crypto, zegt David True, een partner bij betalingsadviesbureau PayGility Advisors.

“Het is voor de echte gelovigen, of mensen die echt dol zijn op het gebruik van crypto en geloven in de toekomst van crypto”, zei True, verwijzend naar degenen die het al gebruiken voor dagelijkse betalingen.

 

Andere mensen zullen andere redenen nodig hebben

“Ze betalen ermee als er eenvoud is en ze betalen ermee als er een beloning of een soort voordeel aan verbonden is,” zei True. Voor sommige consumenten lijken cryptocurrencies als beloning voor creditcarduitgaven – inclusief aanbiedingen van BlockFi, Upgrade en Gemini – het gebruik van crypto als betaalmiddel te versnellen. De crypto-beloningscreditcard van BlockFi, bijvoorbeeld, nadert naar verluidt $ 2 miljard aan geannualiseerd transactievolume sinds de lancering in juli.

Toch de mogelijkheid om te garnerener crypto-beloningspunten die groeien door kaartactiviteit is van grotere waarde voor de klant dan het gebruik van de kaart voor transacties in crypto, zei Kalpesh Kapadia, CEO van Deserve, het kaarttechnologiebedrijf dat samenwerkte met Visa en BlockFi aan de recente crypto-beloningscreditcard .

“Mensen willen Bitcoin oppotten [en] mensen willen dat het groeit”, zei hij. “Het is als goud. Je zet goud om in dollars als je wilt verkopen.”De volatiliteit van cryptocurrencies, zei hij, kan hun gebruik als betalingsvehikels belemmeren, maar stablecoins – digitale valuta’s die zijn gekoppeld aan de waarde van een reserveactivum zoals de Amerikaanse dollar – hebben potentieel, zei hij. Stablecoins maken bijvoorbeeld deel uit van Facebook’s Novi digitale valutapilot in de VS en Guatemala, die gebruikmaakt van de stablecoin USDP.

 

Een weddenschap op de toekomst

Bedrijven die cryptobetalingen mogelijk maken, zeggen dat ze willen inspelen op de nieuwe betalingsgewoonten van een jongere generatie die meer openstaat voor transacties met crypto, en dat ze misschien meer interoperabiliteit willen tussen hun crypto- en niet-crypto-activa.

 

ACI Worldwide zei dat klanten – waaronder banken, handelaren en billers – vanwege de vraag van de consument om crypto-betalingsopties vragen.

“Er is ons gevraagd: ‘Wanneer kunnen mijn consumenten er een pizza mee betalen? Wanneer kunnen mijn consumenten naar een film gaan en betalen met cryptocurrency?'”, zegt Debbie Guerra, hoofd van het handelssegment bij ACI Worldwide. “Ik denk dat er een demografisch spel is met een meer mobiele, jongere koper.”

Mensen die crypto kopen, willen letterlijk crypto-betalingsmogelijkheden waarmee ze naadloos kunnen handelen tussen hun crypto- en niet-crypto-activa. “Vooral voor meer millennial- en Gen Z-consumenten begint [crypto] een reguliere investering te worden, en deze consumenten willen toegang hebben tot die liquiditeit”, zei Sheffield. “Ze kopen Bitcoin zodat ze het kunnen houden, en ze denken dat het in de loop van de tijd zal stijgen, maar ze willen nog steeds toegang hebben tot dat geld. Ze willen niet wachten.”

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Follow by Email
Pinterest
LinkedIn
Share