Een ongelukkige automobilist zakte 157 KEER voor zijn theorie-examen voor meer dan £ 3.600 – we onthullen de meest mislukte pogingen van Britten in theorie- en praktijkexamens

Een 42-jarige man in Engeland deed 158 pogingen om een ​​theorie-examen te halen, blijkt uit cijfers. Hij was verreweg de meest falende theorie-examensitter, voor een vrouw van 34 jaar die na 117 pogingen nog steeds niet geslaagd is.

Volgens de laatste cijfers heeft de meest ongelukkige automobilist van Groot-Brittannië meer dan £ 3.600 uitgegeven aan theorie-examens, nadat hij 157 keer voor het examen was gezakt. Wat is het trekgewicht van mijn auto? De mannelijke bestuurder, 42 jaar oud en woonachtig in Engeland, slaagde uiteindelijk bij de 158e poging, nadat hij £ 3.634 had uitgegeven aan theorie-examens.

Wat betreft de meest geblunderde praktijkexamens, een andere mannelijke chauffeur slaagde uiteindelijk op de 43e keer dat hij erom vroeg, nadat hij tot £ 3.200 had verdiend aan testboekingen. Het ongelooflijke aantal mislukte auto-examens door Britten is onthuld op een moment dat leerlingen opnieuw hun theorie- of praktische rijexamen niet kunnen afleggen vanwege de laatste Covid-19-lockdown.

Mislukking

Cijfers die door de DVSA zijn onthuld, hebben de leerlingen in Engeland, Schotland en Wales opgesomd die hun theorie- en praktijktests bij de meeste gelegenheden hebben afgelegd, waarbij één man de eerste 158 keer heeft gezeten voordat hij slaagde

De schokkende statistieken over mislukte rijexamenpogingen zijn naar voren gekomen door Select Car Leasing na een verzoek om vrijheid van informatie aan de Driver and Vehicles Standards Agency. Theorie examen oefenen auto is mogelijk online. De man die het theorie-examen op 157 pogingen verprutste, was verreweg de meest falende in het land, met de op één na hoogste pogingen van een vrouw van in de dertig, zakte voor het examen op 117 pogingen voor een bedrag van £ 2.691 – en heeft nog steeds ‘ t geslaagd.

 

Hoe u een goedkope autoverzekering afsluit: tien tips om de beste offertes te vinden | Dit is geld

De derde theorie-examenoppas in het land was een 48-jarige vrouw die uiteindelijk slaagde bij poging nummer 94, nadat ze £2.139 had uitgegeven om ten minste 43 van de 50 meerkeuzevragen over autorijden correct te beantwoorden.

Theorie-examens geboekt via de gov.uk-website kosten £ 23 per keer, hoewel de prijzen hoger kunnen zijn als ze via externe partijen worden geboekt – wat suggereert dat de meest falende Brit van de Brit meer dan £ 3.634 heeft betaald om een ​​theoriecertificaat te bemachtigen.

 

‘S Werelds gekste rijexamens

 

Het formaat en de grondigheid van rijexamens variëren enorm tussen landen over de hele wereld. Amerikaanse chauffeurs zullen bijvoorbeeld verbaasd zijn om te horen dat het slagingspercentage in het VK, waar rijexamens worden afgenomen in een stick-shift, slechts 47% is – wat betekent dat je statistisch gezien meer kans hebt om te falen dan te slagen. Maar niet alle landen hebben zulke strenge eisen, en veel rijexamens zijn verontrustend eenvoudig. Hier leest u wat er nodig is om uw licentie te behalen in verschillende landen over de hele wereld.

 

Rijexamens over de hele wereld

Hier in de VS kunnen de slagingspercentages oplopen tot 96% (in Idaho), volgens een onderzoek van de National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA). Zelfs in staten met de hoogste uitvalpercentages voor rijexamens (New York, Maine), loopt ongeveer 60% van degenen die het examen afleggen, weg met een rijbewijs.

Dan zijn er landen als Honduras, waar helemaal geen praktijkexamen nodig is om een ​​rijbewijs te halen (alleen een schriftelijke quiz). En in het beroemde, door het verkeer verstikte Mexico-Stad is geen enkele test nodig om legaal te rijden. Rijexamens in sommige landen bevatten bizarre onderdelen zoals het ‘rijden’ van een speelgoedauto rond een tafelblad (Kenia), herhaaldelijk gefotografeerd worden tijdens het theorie-examen om te bewijzen dat je het zelf hebt afgelegd (Roemenië), en testen op milieuvriendelijk rijden ( Slovenië).

Montenegro

Als je ooit hebt geschreeuwd: “Je moet je hoofd laten onderzoeken!” bij een andere chauffeur is Montenegro je geestennatie. Het kleine Balkanland is misschien pas in 2006 weer onafhankelijk, maar het heeft al een uitgebreid proces voorbereid voor het verkrijgen van een rijbewijs, inclusief een psychiatrisch onderzoek.

Alvorens zelfs maar het praktische examen af ​​te leggen, moet een kandidaat een les van 40 uur bij een rijschool bijwonen en vervolgens slagen voor een theoretisch examen van 40 vragen. Maar je mag niet eens de theoretische test afleggen, tenzij je een medisch attest kunt voorleggen, wat inhoudt dat je wordt onderzocht door een oogarts en, in alle ernst, door een psychiater. Auto theorie leren online mogelijk. Pas na dit alles, en het behalen van de schriftelijke test, kun je zelfs de daadwerkelijke Montenegrijnse chauffeurstest overwegen.

Maar er is meer. Vijfenveertig minuten dagelijkse training met een professionele instructeur wordt aanbevolen, en alleen wanneer de instructeur deze training voltooid acht, kunt u een testdatum instellen. Het examen achter het stuur vindt plaats op een afgesloten oefenterrein en daarna op de openbare weg. Als om de druk op te voeren, komen zowel de inspecteur als de instructeur mee voor de rit.

Japan

Het proces voor het behalen van een Japans rijbewijs is notoir langdradig, bureaucratisch en gewoon moeilijk. Het invullen van de vereiste papieren en vervolgens het afleggen van een strenge schriftelijke test kan een hele dag in beslag nemen. Dan moet je 31 uur training bij een rijschool voltooien vóór de automatische transmissietest, of 34 uur als je in een stick-shift test.

Er is vaak ook een behoorlijke wachttijd voor het praktijkexamen (die je kunt overslaan door af te studeren bij een aangewezen rijschool). Bij de Japanse aanpak draait alles om de vaardigheden die nodig zijn om een ​​voertuig veilig te besturen, in plaats van zich te concentreren op alledaagse verkeerskennis.

Dus, kandidaten testen op een kronkelende gesloten baan, in plaats van op de openbare weg. Japanse examinatoren zijn op zoek naar een vereist vaardigheidsniveau in afslaan, stoppen, signaleren, visuele veiligheidsgewoonten en naleving van de verkeersregels. Zo veel als een stoeprand knippen, en het is allemaal voorbij.

Ierland

Door een juridische maas in de wet hebben veel Ieren jarenlang of zelfs decennia mogen autorijden zonder daadwerkelijk een praktisch rijexamen te hebben afgelegd. De wet in Ierland staat chauffeurs toe om hun leervergunning te blijven vernieuwen op voorwaarde dat ze een rijexamen hebben gepland op het moment van verlenging. Alleen de leerling-bestuurder hoeft niet te slagen, of zelfs maar te komen opdagen voor deze test. En ja hoor, ongeveer 10% van de kandidaten komt niet naar hun geplande examen, en maar liefst 1 op de 6 Ierse chauffeurs is nog nooit geslaagd voor een rijexamen achter het stuur.

In plaats daarvan blijven ze gewoon hun leervergunning verlengen, in ten minste één geval gedurende bijna een halve eeuw. Zelfs in 1979 was er geen maas in de wet nodig, toen de Ierse regering, in een poging de wachtlijsten voor rijexamens weg te werken, amnestie afkondigde voor houders van een voorlopig rijbewijs. Ongeveer 45.000 automobilisten namen de amnestie over, van wie sommigen nog – volledig niet getest – op de Ierse wegen rijden.

 

Egypte

In tegenstelling tot Honduras en Mexico-Stad, dringt Egypte op zijn minst aan op een rudimentaire hands-on rijexamen om een ​​​​rijbewijs te behalen. Maar het Noord-Afrikaanse land staat al lang bovenaan de lijsten van ‘s werelds gemakkelijkste rijexamens’, waarbij alleen wordt geëist dat de aanvrager een auto zes meter vooruit en zes meter achteruit rijdt. Dit is onlangs echter versterkt met een schriftelijk examen van 10 vragen.

Het is misschien geen toeval dat Egypte consequent behoort tot de landen met de slechtste verkeersdoden (volgens de Wereldgezondheidsorganisatie 42 doden per 100.000 inwoners). Hopelijk adresseert het nieuwe examen de wijdverbreide gewoonte onder Egyptenaren om geen koplampen te gebruiken in het donker, in de misplaatste overtuiging dat hierdoor hun batterij leeg raakt.

 

India

india overbelaste weg. India is een ander land dat bekend staat om zijn gemakkelijke rijexamen. Het theorie-examen bestaat uit meerkeuzevragen, ingevuld op een computer, om basisrijregels en verkeersbordkennis te bepalen. Vervolgens is er, afhankelijk van de staat, ook een schriftelijke of mondelinge test.

 

De praktijktest is verontrustend eenvoudig, bestaande uit een eenvoudige baan waar de aanvrager in een rechte lijn moet rijden, vervolgens links moet gaan en na 50 meter tot stilstand moet komen. Tot 2013 hoefde de instructeur niet eens in de auto te zitten tijdens het examen. Toen dit eenmaal was afgedwongen, verdubbelden de mislukkingspercentages.

In 2019 verklaarde het World Resources Institute: “India heeft het slechtste verkeersveiligheidsrecord ter wereld.” Datzelfde jaar lanceerde de Indiase regering een inspanning van vijf jaar om het probleem aan te pakken. De Indiase deelstaat Maharashtra organiseerde zelfs een crickettoernooi genaamd de Road Safety World Series om het bewustzijn te vergroten.

 

Libië

Vanaf 2015 rangschikte de Wereldgezondheidsorganisatie Libië als het land met het hoogste aantal verkeersdoden (73,4 per 100.000 inwoners). Soms waren verkeersongevallen de grootste moordenaar van het land. Auto trekgewicht vind je online. Maar Libië streeft ernaar deze grimmige statistieken recht te zetten door middel van zijn rijbewijsvereisten. Deze omvatten een verplichte 65 uur rijervaring vóór het afleggen van een praktisch rijexamen.

En je zult niet de enige persoon achter dat stuur zijn, want je wordt tijdens je test vergezeld door niet alleen een instructeur, maar ook een politieagent en andere leerling-chauffeurs die op hun beurt wachten. In een land waar kleine sedans en pick-uptrucks de norm zijn, zorgt dit voor een erg gezellige testervaring – en waarschijnlijk aanzienlijk ‘achterbankrijden’.

 

Kazachstan

In schril contrast met het Libische rijexamen aan boord, nemen kandidaten in Kazachstan het praktische gedeelte alleen, zonder examinator in het voertuig. Maar verwacht niet dat dit de zaken er gemakkelijker op maakt. Om te beginnen heeft deze dunbevolkte maar olierijke Centraal-Aziatische natie ‘s werelds zwaarste theorie-examen voor autorijden, met een score van 95% die nodig is om te slagen. Bovendien moet het op dezelfde dag worden afgelegd als het daadwerkelijke rijexamen.

De hands-on rijtest wordt gemodereerd door boordcomputers die de prestaties van de bestuurder monitoren. Dus geen enkele hoeveelheid geklets of flirten zal een Kazachs rijexamen beïnvloeden. (De test van China omvat op dezelfde manier het navigeren op een hindernisbaan die wordt beoordeeld door camera’s en sensoren). Positief is dat de regering van Kazachstan in 2016 een wet heeft afgeschaft die een opleiding bij een rijschool verplicht stelde. Je kunt de test dus afleggen zonder enige praktische training, wat ook het geval is in onder meer het VK.

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Follow by Email
Pinterest
LinkedIn
Share